Pagina's

dinsdag 4 januari 2011

Eerste zomermaaksel

Buiten wat herstelwerk en twee broeken die mijn mama naaide voor haarzelf, bleef de naaimachine de laatste maanden aan de kant staan.
Maar het begon weer te kriebelen om iets te naaien. Er waren enkel maar zomerse stofjes in huis. Dus werd het een kleurrijk rokje voor mij, dat goed van pas zal komen over enkele maanden. Kompleet met rits, verstelbare taille en voeringrokje.
Het rokje moet nog omgezoomd (daar wachten we nog even mee) en gestreken worden...


Het zijn fotootjes zonder het modelleke.
Want het model is buitenshuis spelen bij een vriendinnetje....
Geen tijd dus om te poseren

12 opmerkingen:

  1. Echt een heel mooi model van rokje alsook het stofje.
    Yane zal nogal stralen in de zomer!

    Groetjes, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Da's iets wat ik ooit ook nog graag zou doen!

    Valentine en ik gingen vandaag shoppen naar Gent! 't Was heel gezellig zo met ons tweetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. PRACHTIG!!!

    ik verheug me al helemaal op de zomer...en nu begint het al helemaal te kriebelen!!:-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig stofje! Het doet me echt terug verlangen naar de zomer ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Heidi, bedankt!

    @ Soraya, gewoon doen! Jij bent toch ook wel heel creatief en handig.
    Veel gevonden in Gent? Al de nieuwe collectie van Filou gaan bewonderen?

    @ Carina, merci! Ik kijk ook al uit naar de zomer, kunnen de kindjes weer fijn buiten ravotten.

    @ Mira: thx. Was nog een solden-stofje van vorige zomer (Limbutex, Genk). Was spotgoedkoop. Ik dacht een euro of 4. Ik gebruikte nog maar 1/3 van de stof. Dus ik krijg er zeker nog een kleedje uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Katja: Oh, dat is goed dat het stofje nog niet op is! Wij wachten vol spanning op het kleedje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Kaatje en Els: bedankt!

    @ Mira: dat zal toch niet voor direkt zijn. Heb nog andere dingen op mijn todo-lijstje staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. We raakten niet tot bij Filou. Deden juist de hoofdstraten!

    Vandaag gingen we eens naar 'For you'. Da's een winkeltje waar ze enkel Filou en IKKS verkopen. Ik bracht er een paar dingen van IKKS mee, waaronder ook al iets van de nieuwe collectie...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ga binnenkort ook eens zien voor kleertjes van de nieuwe collectie.
    Yane moet een nieuwe (zomer)jas en ik wou ook graag een jeansjasje voor haar.
    Valentine had een schoontje. Waar kocht jij dat?
    Ik koop Yane haar broekjes altijd van IKKS, die zijn lang en smal. Yane is een moeilijke wat broeken betreft. Alles zit altijd te los rond haar poep.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Datgene dat ik van de nieuwe collectie kocht, was een jeansbroekje van IKKS voor Valentine! 't Zit echt als gegoten! Een smal modelleken.

    Toevallig hé!

    Het jeansjasje kwam van bij JBC Is ondertussen te klein. Ik zag wel een heel mooiken van IKKS. Ik ga het voor ons missken kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Inderdaad: toeval (weeral)!

    Ik ga binnenkort ook eens op zoek naar een schoon jeansjasje. Hier in Bilzen is ook een winkeltje waar ze IKKS verkopen. Kan ik ook eens gaan zien.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Tot gauw...
Groetjes van ons!