Pagina's

zaterdag 2 juli 2011

Kleedje [Burda 7951‏]

Hier kan u een prachtig kleedje bewonderen. Diezelfde week nog werd het desbetreffende Burda patroontje (N° 7951) besteld en deze week arriveerde het. Gisteren nam ik het patroontje over en werd het stof geknipt. Deze namiddag werd de laatste hand gelegd aan het kleedje. 
Maar ik vind het kleedje (bij mijzelf) erg tegenvallen. Het model flatteert mij niet en de mouwtjes mochten iets losser. Dit is dus het eerste naaisel dat tegenvalt en waarschijnlijk ergens achteraan in de kast zal belanden. Of misschien hermaken tot een rokje...? Jammer van het stofje. Want ik kocht hier maar 1.5 a 2 meter van en dat is nu dus op.




Stof: "In den Beer"
Foto's: "Yane"
Patroon: "Burda 7951"

19 opmerkingen:

  1. Eerlijk vind ik het kleedje ook niet super bij je staan. Het stofje vind ik wel heel leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. HET STOFJE is schoon en het model ook zene :p

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het juist een supermooi jurkje!!!! Alles ziet er bij jou sowieso altijd professioneel uit, knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het ook zo slecht nog niet. Prachtig stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb dat model ook geprobeerd, maar ik moest het veel verlengen, wegens te lange lijf en leden.
    Jammer dat je niet tevreden bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi stofje, kleedje is bovenaan wat minder leuk, het is wel mooi gemaakt, het valt gewoon raar. Als rok zou het wel super zijn, dus misschien rokje van maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Is het niet alleen maar minder flatteus omdat je taille niet geaccentueerd wordt Is het niet mogelijk (veel werk ik weet) om het taille gedeelte wat smaller te maken? Want het zou idd zonde zijn om het achter in de kast te laten....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En als je 't eens inkort? Gaat een groot verschil maken denk ik, zeker met jouw mooie figuur!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat jammer dat het niet zo goed zit! Het is anders wel een héél mooi stofje. Ik zou er ook een rokje van maken. Het lijkt me erg veel werk om het kleedje ter hermaken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het ook een mooi kleedje wat felle kransjes, armbanden...en dat geeft al een ander beeld.
    En anders toch een rokje van maken als je je er niet goed in voelt want het is een zalig mooi stofke.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jammer dat het wat minder mooi valt, want het ziet er wel weer perfect gemaakt uit. Ik zou er dan ook maar een rokje van maken, dan kan je tenminste nog van je stofje genieten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het vind het ook heel mooi! Jij met je droomfiguur kan toch alles dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De meningen zijn blijkbaar uiteenlopend. Bedankt hiervoor en ook voor de tips!
    Ik ga het kleedje even aan de kant zwieren. Want ik voel er mij niet goed in.
    Ik denk dat ik er een rokje van ga maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Misschien de rok eens een heel stuk korter pinnen en kijken of het je dan wel bevalt want ik denk dat dat een verschil gaat maken hoor. Of een flinke tailleriem erop. En als dat niets is naar je zin, kun je er altij nog een rokje en een apart topje van maken. Kun je ze los van elkaar dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Is nog een goed idee, om er twee aparte stuks van te maken!
    Bedankt voor je tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. How jom, gij hebt dat kleedje al gemaakt??? Op zich wel heel goed gelukt, maar de bovenkant is volgens mij niet voor iedereen even passend. Spijtig, want het is een prachtige stof (ik weet nog niet wat ik van de mijne ga maken). En zou er ook een rok van maken. En idd, misschien kan je de bovenkant nog herwerken tot iets anders. Misschien iets voor Yane?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb het kleedje al los gedaan en ga er een rokje van maken. Heb ik toch nog iets aan dat stofje...
    Dus, we zullen nog eens terug moeten gaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Tot gauw...
Groetjes van ons!