Pagina's

dinsdag 23 december 2014

Kippetjes voor Yane

Onlangs bracht ik een katoentje met kippetjes mee van het Stoffencircus (de Stoffenstraat). Lang getwijfeld over het stofje, of het niet te kinderachtig zou zijn voor Yane. Yane zelf vond het stofje al direct heel mooi. Maar het moest een bloesje worden, GEEN rokje en GEEN kleedje. 


Voor het patroon baseerde ik mij op 'bloesje Blush' uit 'Homemade Mini Couture'. Maar ik deed enkele aanpassingen: ik verving het korte mouwtje door een lange mouw. Ik maakte het bloesje een aantal centimeters langer en verwijdde het een beetje naar onderen toe. Ook de halsuitsnijding maakt ik vooraan iets dieper. En het bloesje is goedgekeurd door Yane! Gisteren gemaakt en vandaag had ze het al meteen aan. We gingen naar Luik Expo 14-18 'Ik was 20 in 14'. Een aanrader trouwens, Yane was erg onder de indruk...






21 opmerkingen:

  1. Bloesje is kipjesproof. Goed gedacht om er een bloesje van te maken. Mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap het dilemma helemaal, hier ook een steeds kritischer oudste meisje. Gelukkig kan ik nog redelijk los gaan voor ons jongste meisje. De zoon er tussenin is ook al meer kritisch aan het kijken naar stofjes...... Het is allemaal wat.]
    Maar ik vind deze versie voor Yane echt prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi! En die kippen passen zeker en vast. Ik zou ze zelf nog wel durven kiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi stofje! Leuk dat ze het zelf ook mooi vindt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zalig mooi bloesje. Wat wordt ze groot.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Uw dochter kent er wat van ! Heel erg geslaagd !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. K vin et heel schoon zo, niks te kinderachtig! K zou het zelf ook
    Zien zitten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi bloesje! Met de paspel tussen het kraagje,... Chique!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het geweldig ! Ik hou van zulke bloesjes, helaas mijn dochters iets minder. Mss krijg ik ze overtuigd na deze kippenversie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi bloesje! Zulk soort moet ik ook maar eens gaan naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het stofje vind ik heel origineel en zeker kunnen voor Yane (Ik zou dat zelf nog dragen!). Het bloesje blijft haar goed staan. Wat ik me wel afvraag, krijgt ze het zelf dicht? Ik denk aan turnen en zwemmen (of vraagt ze dan, zoals onze oudste af en toe ook doet, hulp aan een klasgenootje)?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb om die reden even getwijfeld om de knopen aan de voorzijde te voorzien.
      Maar ik vind het zo veel mooier.
      Yane vraagt dan idd. hulp aan een klasgenootje. Maar meestal hou ik er rekening mee dat ze gemakkelijke kledij aan heeft op de turn-dagen.

      Verwijderen
  12. Ze weet wat ze wil, groot gelijk had ze want wat een prachtig bloesje!
    De print vind ik zeker niet kinderachtig. :-)
    Fijne kerstdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heel mooi ! staat haar leuk op die skinny jeans!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Tot gauw...
Groetjes van ons!